- 1402/08/06 هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
- 1402/04/20 دوره کوتاه مدت آنلاین یادگیری ترکیبی مبتنی بر فناوری های نوین ویژه دانشگاههای کلان منطقه 5
- 1402/04/19 برگزاری دوره جامع آشنایی با Chat GPT و کاربردهاش ( از عنوان تا نتیجه گیری همراه با هوش مصنوعی)
- 1402/02/16 حضور مدیر و کارشناس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی گراش در بیست و چهارمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی
- 1401/12/07 آغاز زمان ثبت نام متقاضیان سهمیه استعداد درخشان جهت آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲
- 1401/11/01 انتخاب دانشجوی پژوهشگر برتر در حوزه آموزش پزشکی
- 1401/09/14 سی و سومین دوره فلوشیپ یادگیری الکترونیک در علوم پزشکی
- 1401/07/30 شانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
- 1401/03/04 حضور مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی گراش در بیست و سومین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی
- 1400/09/30 بازدید از فیلدهای آموزشی مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی (ع)
پرسشهای متداول
کمیته توانمندسازی اساتید
1. منظور از کارگاه چیست؟
پاسخ: به معنی یک دوره آموزشی کوتاه مدت در مورد موضع خاصی است که با توجه به نوع، هدف و مخاطب آن زمان برگزار میشود و میتواند از چند ساعت تا چند روز متغیر باشد.
2. وظایف کمیته توانمندسازی چیست؟
پاسخ:
- نیاز سنجی در زمینه کارگاههای مورد نیاز جهت اساتید
- همکاری در طرح و برنامه ریزی کارگاههای آموزشی
- همکاری در تدوین برنامه عملیاتی بر اساس شرح وظایف
- تدوین گزارش عملکرد نهایی برای ارائه به مراجع ذیربط
3. چه افرادی واجد شرایط شرکت در کارگاهها توانمندسازی هستند؟
پاسخ: کلیه اعضای هیات علمی دانشکده میتوانند در این کارگاهها و دورههای آموزشی شرکت کنند.
4. شرایط دریافت گواهی کارگاهها چگونه است؟
پاسخ: حضور کامل در دوره آموزشی، مشارکت در بحث ها و انجام کار گروهی و تمرینات الزامی است.
5. اجرای یک کارگاه به چه نحوی است؟
پاسخ:
- برخی از دورهها بصورت حضوری، برخی بصورت غیر حضوری و برخی بصورت ترکیبی(حضوری و مجازی) برگزار میگردد.
- امور اجرایی مربوط به برگزاری دورههای توانمندسازی اساتید بر عهده واحد برگزار کننده آن دوره میباشد.
- نظرسنجی در مورد دورههای برگزار شده در قالب فرم نظرسنجی از شرکت کنندگان در هر دوره صورت میگیرد.
- ارزیابی توسط مدرسان در پایان هرکارگاه انجام خواهد شد و پس از کسب امتیاز لازم گواهی کارگاه صادر میشود.
- گواهی تدریس برای مدرسان دورهها توسط واحد برگزار کننده صادر خواهد شد.
- قبل از ارائه کارگاهها، اطلاع رسانی از طریق ایمیل، شیکه های اجتماعی، نامه اتوماسیون اداری و وب سایت دانشگاه انجام خواهد شد.
6. ارزشیابی اثر بخشی کارگاهها و دورههای آموزشی به چه نحوی است؟
پاسخ: ارزشیابی اثر بخشی کارگاهها و دورههای آموزشی برگزار شده از شرکت کنندگان در این برنامهها در پایان هر برنامه توسط واحد اجرا کننده انجام میشود و همه واحدها موظف هستند گزارش کاملی از میزان مشارکت اساتید و نمرات ارزشیابی دورههای برگزار شده در پایان هر سال به کمیته ارائه نمایند.
المپیاد علمی دانشجویی
1. حیطههای المپیاد علمی شامل چه حیطه هایی میباشد؟
پاسخ:
- حیطه استدلال بالینی
- حیطه آموزش پزشکی
- حیطه تفکر علمی در علوم پایه
- حیطه کارآفرینی
- حیطه مدیریت نظام سلامت
- حیطه مطالعات میان رشتهای علوم انسانی و سلامت
2. آیا دانشجویان سال اول کارشناسی هم میتوانند در این آزمون ثبت نام نمایند؟
پاسخ: بله دانشجویان کارشناسی شاغل به تحصیل و دانشجویانی که تا تاریخ برگزاری اولین آزمون از مجموعه آزمونهای المپیاد کشوری در هر دوره، کمتر از شش ماه از تاریخ فارغ التحصیلی آنها گذشته باشد میتواننددر این آزمون ثبت نام نمایند.
3. مراحل برگزاری المپیاد شامل چند مرحله آزمون است؟
پاسخ: شامل دو بخش انفرادی و گروهی است که در دو مرحله برگزار می شود. مرحله اول آزمون غربالگری که در دانشگاههای منتخب مناطق آمایشی برگزار میشود و مرحله دوم که به صورت متمرکز در تهران برگزار میگردد.
4. آیا فقط دانشجویان استعداد درخشان میتوانند در آزمون المپیاد علمی ثبت نام کنند؟
پاسخ: خیر، معدل کل دانشجویان جزء شرایط ثبت نامی این آزمون نمی باشد.
5. آیا دانشجویی که در یک دوره در یکی از حیطههای المپیاد رتبه اول آزمون انفرادی را کسب نماید میتواند در دورههای بعدی در آزمون همان حیطه شرکت نماید؟
پاسخ: خیر
6. آیا دانشجویانی که موفق به کسب رتبه در آزمون انفرادی یکی از حیطهها شوند میتوانند در دورههای بعد در حیطههای دیگر شرکت کنند؟
پاسخ: بله شرکت در یک حیطه و کسب رتبه در آن مانع شرکت در سایر حیطهها در دوره بعدی نیست.
7. فرایند ثبت نام در این آزمون به چه صورت خواهد بود؟
پاسخ: دانشجویان متقاضی جهت آشنایی با نحوه ثبت نام میتوانند به فرایند ثبت نام در وب سایت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی به آدرسedc.gerums.ac.ir مراجعه نمایند.
استعداد درخشان
1. چه کسانی میتوانند از تسهیلات بدون آزمون به مقطع کارشناسی ارشد استفاده نمایند؟
پاسخ: دانشجویان رتبه اول مقطع کارشناسی هر رشته ( ماده 2 آیین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان استعداد درخشان به مقاطع بالاتر)
2. دانشجویان تا چندسال میتوانند از سهمیه خود جهت ورود با آزمون به مقطع کارشناسی ارشد استفاده کنند؟
پاسخ: تا دو سال بعد ازفارغ التحصیلی، سال اول فارغ التحصیلی و در صورت عدم استفاده از این سهمیه فقط سال بعد میتوانند استفاده نمایند.حداکثر یکبار سهمیه شرکت در آزمون به دانشجو تعلق میگیرد.
3. آیا دانشجویان کارشناسی میتوانند بصورت همزمان بعد از فارغ التحصیلی جهت ورود به مقاطع کارشناسی ارشد از هر دو سهمیه بدون آزمون و با آزمون استفاده نمایند؟
پاسخ: فقط در سال اول میتواند از هر دو سهمیه استفاده نمایدو در صورت قبولی در هر دو روش، انتخاب با خود دانشجو میباشد ولی در صورت عدم قبولی، مجاز به استفاده از سهمیه با آزمون در سال بعدی نمیباشد.
4. دانشجویان 1% برتر در چه صورت میتوانند از تسهیلات ادامه تحصیل استفاده نمایند؟
پاسخ: در صورتی که هنگام فارغ التحصیلی جزء 10% برتر فارغ التحصیلان هم رشته با ورودی مشترک نیز باشند.
5. برای رشتههایی که نیاز به دوسال کار بالینی دارند واجدین شرایط چه زمانی میتوانند از سهمیه خود جهت ورود به مقطع بالاتر استفاده نمایند؟
پاسخ: میتوانند در آزمونی که بلافاصله بعد از کسب دو سال سابقه کار بالینی آنها برگزار میشود شرکت نمایند.
جشنواره شهید مطهری
1. حیطههای جشنواره شهید مطهری که بر اساس آن فرایند طراحی میگردد شامل چه مواردی میگردد؟
- تدوین و بازنگری برنامههای آموزشی
- یاددهی و یادگیری
- ارزشیابی آموزشی
- مدیریت و رهبری آموزشی
- یادگیری الکترونیکی طراحی و تولید محصولات آموزشی
2. هدف از برگزاری جشنواره شهید مطهری چیست؟
پاسخ: با هدف معرفی و تجلیل از فرایندهای آموزشی برتر دانشگاهی و کشوری و نیز ترویج نوآوری، ابداع و معرفی فرآیندهای جدید به منظور ارتقای آموزش عالی علوم پزشکی به صورت سالانه برگزار میگردد.
3. نوآوری در یک فرایند در چه سطحی باید باشد؟
پاسخ: نو بودن در یک فرایند میتواند در سطح دپارتمان (گروه) آموزشی، دانشکده، دانشگاه، کشوری و یا بین المللی باشد. منظور از نوآوری در سطح کشوری الزاما به معنای اجرای فرایند بصورت ملی نیست بلکه اجرای آن برای اولین بار در کشور نیز میباشد.
4. معیارهای مورد استفاده برای داوری در مورد یک فعالیت نوآورانه چه مواردی میباشد؟
پاسخ:
- داشتن اهداف مشخص
- آمادهسازی کافی
- استفاده از روشهای مناسب
- ارائه نتایج مهم
- معرفی موثر برنامه
کمیته دانش پژوهی
1. در صورت عدم وجود کمیته دانشگاهی فعالیتهای دانشورانه و دانش پژوهی در دانشکدههای فاقد هیات ممیزه مستقل، بررسی نحوه تخصیص امتیاز فعالیت دانشورانه و دانش پژوهی آموزشی در سطح این گونه دانشکدهها چگونه خواهد بود؟
پاسخ: در دانشگاههایی که هیات ممیزه مستقل ندارند، نیز کمیته دانشگاهی دانش پژوهی با ترکیب مشابهی از نظر اعضای کمیته ارزیابی فعالیتهای دانشورانه و دانش پژوهی جهت کارشناسی اولیه و داوری فعالیتهای موضوع بند ششم ماده 2 آییننامه ارتقاء تشکیل میشود. اما رای این کمیته پس از بررسی و تایید در کمیته کشوری دانش پژوهی قابل احتساب در پرونده ارتقای متقاضی خواهد بود.
کمیته دانشجویی توسعه آموزش
1. رسالت و ماموریت کمیته دانشجویی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی چیست؟
پاسخ: کمیته دانشجویی ماموریت دارد دانشجویان توانمند را شناسایی نماید و با کمک به حداکثرسازی رشد فردی و حرفهای ایشان و آماده سازی آنها در زمینههای مختلف نوآوریهای آموزشی و پژوهش در آموزش، زمینه ساز ارتقاء جایگاه دانشجویان در تصمیم گیریهای آموزشی و بهبود هر چه بیشتر وضعیت آموزشی دانشکده باشد.
2. چشم انداز کمیته دانشجویی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی چست؟
پاسخ: کمیته دانشجویی به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه آموزش علوم پزشکی در دانشکده شناخته شود ودر تمام سطوح برنامه ریزیهای آموزشی دانشکده مشارکت نماید.
3. کارگروههای تخصصی کمیته دانشجویی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی جهت همکاری دانشجویان کدام میباشند؟
پاسخ: کارگروه آموزشی – کارگروه پژوهش در آموزش – کارگروه مشاوره دانشجویی- کارگروه انتشارات و اطلاع رسانی- کارگروه ارزشیابی و پیگیری
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس: